Люсьен Фрейд (1922–2011) интересовался правдой. Всегда работая вне основных течений искусства 20-го века, уважаемый художник-портретист наблюдал за своими предметами с режимом и точностью ученого-лаборанта. Он зафиксировал не только пятна, кровоподтеки и припухлости живого тела, но и под изъянами и складками плоти микроскопические детали того, что находится внутри: ощущение, эмоцию, интеллект, цветение и неизбежное, неудержимое разложение. Несмотря на отрицание параллелей между ним и его знаменитым дедом, корреляция между процессом сидения Люсьена Фрейда для портретной живописи и психотерапевтическими сеансами Зигмунда Фрейда является захватывающим элементом этого фигуративного творчества. Несмотря на толщину пастозных поверхностей, фрейдовские портреты таких разных персонажей, как королева, Кейт Мосс и тучный руководитель центра занятости, проникают в телесность с прямым и часто обезоруживающим пониманием. В результате получается как психологический опрос, так и непростое исследование отношений между художником и моделью. В этой книге собраны некоторые из самых выдающихся и непримиримых портретов Фрейда, чтобы представить художника, которого многие считают одним из лучших мастеров человеческой формы.Lucian Freud (1922–2011) was interested in the telling of truth. Always operating outside the main currents of 20th-century art, the esteemed portrait painter observed his subjects with the regimen and precision of a laboratory scientist. He recorded not only the blotches, bruises, and swellingings of the living body, but also, beneath the flaws and folds of flesh, the microscopic details of what lies within: the sensation, the emotion, the intelligence, the bloom, and the inevitable, unstoppable decay.Despite rejecting parallels between him and his renowned grandfather, the correlation between Lucian Freud's sitting process for portraiture and Sigmund Freud's psychotherapy sessions is a fascinating element to this figurative oeuvre. Despite the thickness of the impasto surfaces, Freud's portraits of subjects as varied as the Queen, Kate Moss, and an obese job center supervisor, penetrate the physicality of the body with a direct, and often disarming, insight. The result is as much a psychological interrogation as it is an uneasy examination of the relationship between artist and model.This book brings together some of Freud's most outstanding and unapologetic portraits, to introduce an artist widely considered one of the finest masters of the human form.
2650 Руб.
Lucian Freud (1922-2011) was interested in the telling of truths. Always operating outside the main currents of 20th-century art, the esteemed portrait painter observed his subjects with the regimen and precision of a laboratory scientist. He recorded not only the blotches, bruises, and swellings of the living body, but also, beneath the flaws and folds of flesh, the microscopic details of what lies within: the sensation, the emotion, the intelligence, the bloom, and the inevitable, unstoppable decay. Despite rejecting parallels between him and his renowned grandfather, the correlation between Lucian Freud's sitting process for portraiture and Sigmund Freud's psychotherapy sessions is a fascinating element to this figurative oeuvre. Despite the thickness of the impasto surfaces, Freud's portraits of subjects as varied as the Queen, Kate Moss, and an obese job center supervisor penetrate the physicality of the body with a direct and often disarming insight. The result is as much a psychological interrogation as it is an uneasy examination of the relationship between artist and model. This book brings together some of Freud's most outstanding and unapologetic portraits, to introduce an artist widely considered one of the finest masters of the human form.
1970 Руб.
British artist Lucian Freud is widely considered the most important figurative painter working today. Master portraitist and specialist in nudes, Freud uses impasto to create depth and intensity while restraining his color palate to mostly muted hues. His portraits may be physically unflattering to their subjects, but they are honest, frank, and unapologetic. I paint people, Freud has said, not because of what they are like, not exactly in spite of what they are like, but how they happen to be.
1049 Руб.
Каталожный номер 570 580-0, Формат 2LP, Лейбл VirginA Incantations (Parts One And Two) 26:26B Incantations (Parts Three And Four) 20:49C Tubular Bells (Part One) 28:42D1 Tubular Bells (Part Two) 12:00D2 Guilty 5:37Artwork - Phil SmeeBass Guitar - Pekka PohjolaBodhrán - Johnny 'Ringo' McDonaghCello - David Bucknall, Jessica Ford, Nigel Warren-Green, Vanessa ParkChoir - Catherine Loewe, Cecily Hazell, Clara Harris, Debra Bronstein, Diana Coulson, Emma Freud, Emma Smith, Marigo Acheson, Mary Creed, Mary Elliott, Wendy LampittDouble Bass - Joe Kirby, Nick WortersDrums - Pierre MoerlenFlute - Christopher Nicholls, Sebastian BellGuitar - Mike Oldfield, Nico Ramsden, Phil BeerKeyboards - Peter LemerPercussion - Benoit Moerlen, David Bedford, Mike Frye, Pierre MoerlenProducer - Mike Oldfield, Phil NewellTrumpet - Colin Moore, Ralph Izen, Ray Gay, Simo SalminenViola - Danny Daggers, Donald McVay, Liz Butler, Melinda Daggers, Pauline Mack, Ross CohenViolin - Ben Cruft, Elizabeth Edw
4700 Руб.
This is a story about rivalry among artists. Not the kind of rivalry that grows out of hatred and dislike, but rather, rivalry that emerges from admiration, friendship, love. The kind of rivalry that existed between Degas and Manet, Picasso and Matisse, Pollock and de Kooning, and Freud and Bacon. These were some of the most famous and creative relationships in the history of art, driving each individual to heights of creativity and inspiration - and provoking them to despair, jealousy and betrayal. Matisse's success threatened Picasso so much that his friends would throw darts at a portrait of his rival's beloved daughter Marguerite, shouting 'there's one in the eye for Matisse!' And Willem de Kooning's twisted friendship with Jackson Pollock didn't stop him taking up with his friend's lover barely a year after Pollock's fatal car crash. In The Art of Rivalry, Pulitzer Prize-winning art critic Sebastian Smee explores how, as both artists struggled to come into their own, they each played vital roles in provoking the other's creative breakthroughs - ultimately determining the course of modern art itself.
1290 Руб.
This is a story about rivalry among artists. Not the kind of rivalry that grows out of hatred and dislike, but rather, rivalry that emerges from admiration, friendship, love. The kind of rivalry that existed between Degas and Manet, Picasso and Matisse, Pollock and de Kooning, and Freud and Bacon. These were some of the most famous and creative relationships in the history of art, driving each individual to heights of creativity and inspiration - and provoking them to despair, jealousy and betrayal. Matisse's success threatened Picasso so much that his friends would throw darts at a portrait of his rival's beloved daughter Marguerite, shouting 'there's one in the eye for Matisse!' And Willem de Kooning's twisted friendship with Jackson Pollock didn't stop him taking up with his friend's lover barely a year after Pollock's fatal car crash. In The Art of Rivalry, Pulitzer Prize-winning art critic Sebastian Smee explores how, as both artists struggled to come into their own, they each played vital roles in provoking the other's creative breakthroughs - ultimately determining the course of modern art itself.
1290 Руб.
Треклист:1 Marc-Antoine Charpentier, 2 Marc-Antoine Charpentier, 3 Antonio Vivaldi, 4 Johann Sebastian Bach, 5 Johann Sebastian Bach, 6 Antonio Caldara, 7 Johann Sebastian Bach, 8 Johann Sebastian Bach, 9 Jean Philippe Rameau, 10 Jean Philippe Rameau, 11 Jean Philippe Rameau, 12 Johann Sebastian Bach, 13 Johann Sebastian Bach, 14 Johann Sebastian Bach, 15 Johann Sebastian Bach, 16 Tomaso Albinoni, 17 Antonio Vivaldi, 18 Johann Sebastian Bach, 19 Johann Sebastian Bach, 20 Johann Sebastian Bach, 1 Johann Sebastian Bach, 2 Fiorenza, 3 Johann Sebastian Bach, 4 Johann Sebastian Bach, 5 Johann Sebastian Bach, 6 Johann Sebastian Bach, 7 Georg Friedrich Händel, 8 Johann Sebastian Bach, 9 Johann Sebastian Bach, 10 Valentini, 11 Hoffmann, 12 Tomaso Albinoni, 13 Arcangelo Corelli, 14 Johann Sebastian Bach, 15 Johann Sebastian Bach, 1 Bruno Cocset, 2 Johann Sebastian Bach, 3 Antonio Vivaldi, 4 Johann Sebastian Bach, 5 Johann Sebastian Bach, 6 Francesco Geminiani, 7 Johann Sebastian Bach, 8 Marin Marais, 9 Johann Sebastian Bach, 10 Johann Sebastian Bach, 11 Henry Purcell, 12 Henry Purcell, 13 Henry Purcell, 14 Johann Sebastian Bach, 15 Johann Sebastian Bach, 16 Johann Sebastian Bach, 17 Johann Sebastian Bach, 18 Antonio Caldara, 1 Johann Sebastian Bach, 2 Dieterich Buxtehude, 3 Johann Sebastian Bach, 4 Antonio Vivaldi, 5 Johann Sebastian Bach, 6 Marin Marais, 7 Arcangelo Corelli, 8 Georg Philipp Telemann, 9 Georg Philipp Telemann, 10 Johann Sebastian Bach, 11 Johann Sebastian Bach, 12 Johann Sebastian Bach, 13 Johann Sebastian Bach
5699 Руб.
Создатель текстуры SEBASTIAN от SEBASTIAN. Этот профессиональный лак для волос с легкой формулой расширяет волосы, придавая им универсальную и послушную текстуру. Текстуризатор Sebastian, обогащенный кристаллами морской соли, обеспечивает среднюю фик...
2629 Руб.
It's snowing and the barnyard is filled with excitement at the prospect of a sleigh ride with Mr. Horse. Cat and Dog and Pig and Duck are all set - but Mr. Horse wants to ride in the sleigh too! Get ready for a seasonal ride that every toddler will want to join again and again!
926 Руб.
Funny face. Naughty face. Cross face. Happy face. How many funny faces can you pull? When a big bear takes baby's ball, baby is shocked, then upset, then angry. But when the bear comes back to play, soon baby is having lots of fun! Children will love pulling all the hilarious faces in this charming board book classic - now reissued with a brand new cover. Turn to last page to see how funny you look in the surprise mirror! Filled with adorable baby faces, this interactive first storybook is perfect for exploring feelings with your little one, from surprise and sadness to anger and amusement. Making faces has never been so much fun!
1245 Руб.
SEBASTIAN PROFESSIONAL SEBASTIAN Легкий кондиционирующий крем-мусс HYDRATE Whipped Creme 150.0 Для волос
3173 Руб.
Треклист:1 Johann Sebastian Bach, 2 Michael Praetorius, 3 Antonio Vivaldi, 4 Johann Sebastian Bach, 5 Francesco Onofrio Manfredini, 6 Johann von Herbeck, 7 Johann Sebastian Bach, 8 Georg Friedrich Händel, 9 Vincenzo Galilei, 10 Johann Christoph Friedrich Bach, 11 Giovanni Gabrieli, 12 The Traditional, 13 Johann Melchior Molter, 14 The Traditional, 15 Johann Sebastian Bach, 16 The Traditional, 17 Giovanni Battista Bononcini, 18 Johann Sebastian Bach, 19 Georg Friedrich Händel, 20 Johann Sebastian Bach, 1 Georg Friedrich Händel, 2 The Traditional, 3 Arcangelo Corelli, 4 The Traditional, 5 Anonym, 6 The Traditional, 7 Francesco Barsanti, 8 The Traditional, 9 Tomaso Albinoni, 10 Giuseppe Maria Po Del Finale, 11 Francesco Onofrio Manfredini, 12 The Traditional, 13 Giovanni Gabrieli, 14 Johann Sebastian Bach, 15 Georg Friedrich Händel, 16 Edvard Grieg, 17 Giovanni Battista Pescetti, 18 The Traditional, 19 Georg Friedrich Händel, 20 Max Bruch, 1 Ave Maria (Fassung für Orchester), 2 Michael Praetorius, 3 Arcangelo Corelli, 4 Johann Sebastian Bach, 5 Antonio Vivaldi, 6 The Traditional, 7 Richard S. Willis, 8 Johann Sebastian Bach, 9 Francesco Mancini, 10 Karl Norbert Schmid, 11 The Traditional, 12 Johann Sebastian Bach, 13 Johann Heinrich Schmelzer, 14 Francesco Maria Benedetti, 15 Georg Friedrich Händel, 16 The Traditional, 17 Johann Sebastian Bach, 18 Johann Wolfgang Franck, 19 Arcangelo Corelli, 20 Johann Sebastian Bach, 1 Pietro Locatelli, 2 Jacobus Gallus, 3 Johann Sebastian Bach, 4 Adolphe Adam, 5 Josef Rheinberger, 6 Max Reger, 7 Edvard Grieg, 8 Felix Mendelssohn Bartholdy, 9 Peter Iljitsch Tschaikowsky, 10 Carl Neuner, 11 Georg Friedrich Händel, 12 The Traditional, 13 Johann Sebastian Bach, 14 The Traditional, 15 Alessandro Marcello, 16 Georg Philipp Telemann, 17 Antonio Vivaldi, 18 Franz Schubert, 19 John Loeillet, 20 Johann Sebastian Bach, 1 Johann Sebastian Bach, 2 Michael Praetorius, 3 Pietro Locatelli, 4 Camille Saint-Saens, 5 Tomaso Albinoni, 6 Max Bruch, 7 Georg Philipp Telemann, 8 Giuseppe Maria Po Del Finale, 9 Johann Sebastian Bach, 10 Giovanni Pierluigi da Palestrina, 11 Georg Philipp Telemann, 12 The Traditional, 13 Georg Christoph Wagenseil, 14 Paul Esterhazy, 15 Johann Sebastian Bach, 16 Johann Philipp Reichert, 17 Pierre-Gabriel Buffardin, 18 Max Bruch, 19 Josef Rheinberger, 20 Franz Xaver Gruber
7449 Руб.
Компания Freud с 1962 года ведущий мировой производитель высококачественного режущего инструмента.Поскольку компания Freud самостоятельно производит и полностью контролирует производство твердого сплава, она может гарантировать использование правильной формулы для каждой области применения и максимальную производительность фрез.Специальная форма и геометрия наконечников Freud разработана для оптимизации резания и обеспечения исключительной долговечности.Инновационный процесс пайки Freud Tri-Metal соединяет твердосплавные наконечники с корпусом фрезы. Этот специальный метод предусматривает использование медного сплава между слоями серебряного припоя, что обеспечивает дополнительную гибкость и максимальную ударопрочность.Материалы: Мягкая древесина, твердая древесина, фанера и древесные плиты.
3003 Руб.
Компания Freud с 1962 года ведущий мировой производитель высококачественного режущего инструмента.Поскольку компания Freud самостоятельно производит и полностью контролирует производство твердого сплава, она может гарантировать использование правильной формулы для каждой области применения и максимальную производительность фрез.Специальная форма и геометрия наконечников Freud разработана для оптимизации резания и обеспечения исключительной долговечности.Инновационный процесс пайки Freud Tri-Metal соединяет твердосплавные наконечники с корпусом фрезы. Этот специальный метод предусматривает использование медного сплава между слоями серебряного припоя, что обеспечивает дополнительную гибкость и максимальную ударопрочность.Материалы: Мягкая древесина, твердая древесина, фанера и древесные плиты.
1799 Руб.
Компания Freud с 1962 года ведущий мировой производитель высококачественного режущего инструмента.Поскольку компания Freud самостоятельно производит и полностью контролирует производство твердого сплава, она может гарантировать использование правильной формулы для каждой области применения и максимальную производительность фрез.Специальная форма и геометрия наконечников Freud разработана для оптимизации резания и обеспечения исключительной долговечности.Инновационный процесс пайки Freud Tri-Metal соединяет твердосплавные наконечники с корпусом фрезы. Этот специальный метод предусматривает использование медного сплава между слоями серебряного припоя, что обеспечивает дополнительную гибкость и максимальную ударопрочность.Материалы: Мягкая древесина, твердая древесина, фанера и древесные плиты.
1999 Руб.
Компания Freud с 1962 года ведущий мировой производитель высококачественного режущего инструмента.Поскольку компания Freud самостоятельно производит и полностью контролирует производство твердого сплава, она может гарантировать использование правильной формулы для каждой области применения и максимальную производительность фрез.Специальная форма и геометрия наконечников Freud разработана для оптимизации резания и обеспечения исключительной долговечности.Инновационный процесс пайки Freud Tri-Metal соединяет твердосплавные наконечники с корпусом фрезы. Этот специальный метод предусматривает использование медного сплава между слоями серебряного припоя, что обеспечивает дополнительную гибкость и максимальную ударопрочность.Материалы: Мягкая древесина, твердая древесина, фанера и древесные плиты.
1999 Руб.
© snab-remont.ru 2013-2023. All Rights Reserved Sitemap